ERICA SJÖBERG

ROADTRIP DAY 2

Kategori: Allmänt

Efter lite skäll av matte på grund av att jag glömde blogga igår (i verkligenheten somnade jag) så kommer här nu ett inlägg om vår dag igår:
Vi blev båda två helt förälskade i Malibu och alla dess stränder, så himla vackert och fint. Runt 13.30 åkte vi till Malibu Pier och käkade en sjukt god lunch längst ute på piren på ett mysigt café som låg där. Därefter fortsatte vi söderut cirka 20 minter och checkade in på vårt hostel i Santa Monica (två kvarter från S.M Pier), vi hade bokat sovsal vilket jag såg framemot som fan och Matilda hade sömnproblem och tvångstankar över haha. Men till vår stora förvåning hade vi blivit "uppgraderade" till en eget sovrum med två sängar. Tråkigt! Men Matilda blev lycklig. Efter att ha burit in alla våra saker från bilen tog vi det lite lugnt på rummet innan vi begav oss iväg för att hitta ett gym. Och ja ett gym hittade vi, men det var det sämsta jag någonting sett och varit på. Hemskt. Så vi har beslutat oss för att aldrig mer gå dit. Jag erbjöd mig även till att köra löpträning i stället för att gå dit igen. Då vet man att det är illa. 
Därefter gick vi stan lite, jag fick med mig hem en stor påse från Micheal Kors... 
Vi stack hem och duschade och slängde på oss lite sköna kläder och stack sedan ner till S.M Pier för att strosa runt och hitta någonstans att äta. Vår första tanke var Bubba Gump Shrimp men kön var löjligt lång så vi tog en annan resturang i närheten som också serverade havsmat. Till efterrätt köpte vi Fennel Cake med florsocker och chokladsås, helt ok om man gillar friterat! 


Malibu Pier.






















/ E 
Kommentera inlägget här: